Webdesign divat 2018

A domináló webdesignok 2018-ban

Csakúgy, mint a design bármely területén, a web design trendek is jönnek és mennek az idő múlásával. Azonban sok más területtel ellentétben, a web design trendeket leginkább befolyásoló tényező: a technológia. Amint megváltozik a design alapját képező platform, a grafikai megjelenés is azzal együtt formálódik, hogy mi a megvalósítható fejlesztés.

A 2015-ös év egy igazán érdekes év volt webdesign szempontjából. A web grafikák vizuális alapja lényegében megmaradt 2017-ből, csupán egy minimalista megközelítéssel egészült ki, amely egyre népszerűbbé vált az elmúlt években.

technológiai platformok, amelyek a weboldalak alapjául szolgálnak lényeges fejlődésen mentek keresztül. Ez részben a böngészők fejlődésének köszönhető, részben pedig a mobil eszközök használatának elterjedése okozza, azonban el fog jönni az az idő, amikor a legnépszerűbb könyvtárak és frameworkök lesznek a webes elérendő célok.

Példának okért a Modernizr egy magasabb szintre emelte a létezését, azzal, hogy hatékonyan visszalépett egyet és újra feltalálta magát, úgy hogy továbbra is hasznos és releváns maradjon a web fejlesztők és designerek számára is, a böngészők javítása és fejlesztése során.

Mindez azt jelenti, hogy a web egy olyan játszótérré vált a designerek számára, aminek felfedezhetik és feszegethetik a határait, kísérletezhetnek az újszerű felhasználói felülettel, és kiaknázhatják annak valamennyi kreatív és izgalmas módján.

Tehát itt vannak a tippjeink 2018 legnagyobb design trendjeire:

1. Az elredezést befolyásoló megújult CSS3

Kép forrása

A böngészők CSS3 támogatottsága nőtt az elmúlt pár évben és végre elérte azt a szintet ahol a megújult CSS3 tervezési modulokat biztonságosan lehet használni. Természetesen így is marad hely a műszaki tartalomnak és a tartalékoknak, de a böngészők legújabb kiadásainak köszönhetően a közkedvelté vált CSS3 Flexbox (Flexible Box Layout) már könnyen kezelhető.

Biztonsággal állíthatjuk, hogy a Flexbox népszerűsége nem fog forradalmian új esztétikai változást hozni – a Flexbox egy egyszerűbb megoldást kínál az elrendezési paradigmára, ami a weben van már egy hosszú ideje – azonban felgyorsítja az oldalak betöltését, amik ezáltal könnyebben fenntarthatóvá válnak és mindezek miatt több teret hagy egy kreatív design kialakításának.

2. A Material Design feltörekvése

Kép forrása

Az elmúlt évben egy kisebb fajta forradalom alakult ki a Google által szabadalmaztatott Material Design alapjának bemutatása, elfogadása és tovább fejlesztése körül. Ez a trend tükrözi azt az új tendenciát, hogy a mobil eszközök elsődlegessé válnak a mindennapi internethasználatban, maguk mögé utasítva az asztali számítógépeket és a laptopokat is. Habár már nem új, a Material Design, de eljön az az idő, amikor széles körben fog elterjedni, sok kiterjesztés és új felhasználói készletek fognak kijönni hozzá.

3. A cinemagráfok ideje

Kép forrása

Habár a cinemagráfok már nem újdonságok; már több éve jelen vannak az épp aktuális formájukban, de volt néhány esemény 2015-ben amik által előtérbe kerültek a felhasználók és a designerek számára is egyaránt. A legfőbb ilyen eseményt az Apple legújabb Iphone modelljei idézték elő, ami nem más mint az „élő” fotók elterjedése (Live photos). Ezek a Harry Potter-szerű képek egy csekély mozgást jelenítenek meg a képen, ez által amikor a felhasználó a képre kattint az egy mozgás sorozatot jelenít meg. A cinemagráfok hasonló vizuális effektként szolgálnak, így amikor ezek az otthon készült élő képek elkezdték ellepni a különböző social médiákat, a hirdetők és a tartalom szerzők azonnal meglátták a lehetőséget az élő képekben.

Növelte a cinemagráfok iránti érdeklődést, hogy az effektet alátámasztó technológia is fejlődésnek indult. A HTML5 Canvas most már bárhol könnyedén használható, az effektek bármilyen erőforrás és szín korlátozás nélkül lejátszódnak, a tradícionális GIF animációkkal ellentétben. Manapság már rendelkezésünkre áll különböző reklámeszközök széles választéka kifejezetten cinemagráfok létrehozása céljából, mint például a flixel.com.

4. Kevesebb fotó, több illusztráció

Kép forrása

Egy olyan időszak végére érünk, ahol sok weboldal egy teljes oldalszélességű képet használ fejlécként. Habár úgy tűnik ez a trend éles ellentéte a 3. pontban említett cinemagráfoknak, azonban a kettő nem is áll olyan messze egymástól mivel ugyanazon folyamaton mennek keresztül, egy fényes, polírozott, mégis megközelíthetetlen utópia a képalkotás szempontjából, ami egy sokkal személyesebb módon közelíti meg a felhasználót.

A fotografikus képalkotást várhatóan az illusztrációk készítése váltja fel hamarosan. Elsősorban azért, mert illusztrációval könnyebben ábrázolhatjuk magunkat egy bizonyos valótlan helyzetben, és alkothatunk meg egy saját egyedi elképzelést. Már hallom is, ahogy az emberek felkiáltanak, igen, ez én vagyok, magamra ismerek, viszont az emberek többségének ez egy hamis érzet, mivel nem a saját tapasztalataikra támaszkodnak.

5. A szín és a tipográfia határozottabb lesz

Kép forrása

A színhasználat mint márka kommunikáció egy fontos marketingeszköz, pont úgy mint a megfelelő tipográfia használata, hogy biztosan azt kommunikáljuk amit valóban szeretnénk. Ezt minden designer jól tudja, de a választásunk színben és tipográfiában időnként leszűkül, annak függvényében, hogy technikailag milyen lehetőségeink vannak (ebben az esetben a tipográfiai megjelenítés és a színek) és hogy mi az, amit „biztonságos” használnunk. Ez azonban most változni fog!

Az elmúlt pár évben teljes átalakuláson esett át a tipográfiai „táj” a webes felületeken, mivel a webes betűtípusok mindenki számára elérhetővé váltak, és ennek eredményeképp mind szemtanúi lehettünk az eddigi változásoknak. A színek mérsékeltek maradtak, a designerek és a márkák kombinációja egyre erősebbé válik, a kifinomult fontok és az újjá éledő elismert tipográfia odáig vezetnek, hogy sok színnel és sok típussal lesz fémjelezhető 2018.

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk

Oszd meg vagy nyomj egy like-ot: