Mire ügyeljünk, ha weboldalt készíttetünk?

Több mint tíz éves tapasztalat, több mint 1.500 ügyfél megbeszélés, igényfelmérés és árajánlat után szeretném leírni a legfontosabb pontokat, amit érdemes tudni mielőtt elkezdünk a Google-ben webfejlesztő vagy designer cégeket keresni, akik majd elkészítik álmaink weblapját vagy webáruházát.

  1. Mielőtt weboldalt szeretnénk készíttetni, jó, ha tudjuk a legfontosabb kérdésre a választ: mire kell a weboldal? Mire szeretnénk használni? Mi a célunk vele? Ezeket a kérdéseket még a billentyűzet elé ülés előtt jó átgondolni és magunknak leírni.
  2. Az előző ponthoz kapcsolódik és bizonyos méretű projekteknél elengedhetetlen, az pedig a marketing terv. Itt nem csak az online marketing stratégiára gondolok, hanem azokra az alapvetésekre, amelyek pl. összefoglalják
    • a célcsoportot, a vevő típusokat
    • a konkurenciát
    • a vásárlási szokásokat
    • a lehetséges marketing csatornákat
    • az üzeneteket, amelyeket szeretnénk, hogy cégünk/márkánk közvetítsen
    • a termék vagy szolgáltatás fókuszt
    • a magunk pozícióját a piacon
    • a statisztikákat stb. Tehát kellene egy alap dokumentum, amire az esélyes weboldalkészítő cég tud megoldási javaslatot és árajánlatot kalkulálni.
  3. Webáruház terveztetés és fejlesztés esetén fontos, hogy tisztában legyünk a saját termékpalettánkkal. Sajnos sok esetben tapasztaljuk, ügyfelünk vagy az érdeklődő úgy érkezik a személyes konzultációra, hogy nem tudja hány terméke vagy hány kategóriába sorolható a terméke.
  4. Számlázás, készletkezelés, online kártyás fizetés, futárszolgálat, több raktár, kedvezménykezelés és viszonteladás? A teljesség igénye nélkül kiemeltem a leggyakoribb igények közül párat. Ezen szavak mindegyike sok-sok munkaórát, költséget és álmatlan éjszakákat okozhatnak, ha nem vagyunk eléggé felkészültek és körültekintők. Ezért szoktunk minden esetben egy személyes, ingyenes konzultációt tartani az első árajánlat előtt, hogy ezeket feltérképezzük.
  5. Webdesign. Vagy dizájn. A lényeg, hogy ez az, amit a potenciális vásárlónk/ügyfelünk fog látni a weboldalunkból, amikor bepötyögi a weboldalunk címét a böngészőjébe vagy lekattintja a hirdetésünket a Google-ben. Ha komolyan és hosszútávú online stratégiában gondolkodunk akkor erre a részre szintén nagy hangsúlyt kell fektessünk. Nem mindegy, hogy az első alkalommal a weboldalunkra látogatónknak milyen kép marad meg az emlékezetében rólunk, azaz a cégünkről, a márkánkról. Ha profi, egységes és személyre szabott megjelenést szeretnénk az online térben, akkor érdemes egyedileg tervezett webdizájnt készíttetni a weboldalunknak vagy webáruházunknak. Amelynek természetesen teljes összhangban kell lennie a funkciókkal és a legtöbb esetben az elsődleges funkciója az, hogy a konverzió (megrendelés/vásárlás/ajánlatkérés/feliratkozás/telefonhívás…) felé terelje a weboldalunkon böngésző látogatót.

A további fontos pontokkal a következő cikkünkben fogunk jelentkezni. Addig is lesz min gondolkodni… 😊

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk

Oszd meg vagy nyomj egy like-ot: