Milyen a jó szórólap?

Egy szórólap vagy plakát megtervezése nem csak képek, szövegek egy rajzlapra helyezéséről, elrendezéséről szól. Ettől jóval több, tudatos, átgondolt, egy cél megvalósítása érdekében történő tervezést jelent. Célja van, ami lehet egy telefonhívás vagy éppen egy online regisztráció vagy egy boltban történő vásárlás is.

Két fő szempontnak kell megfelelnie a mi olvasatunkban. Az egyik, a marketing alapú szempontok teljesülése, a másik pedig a vizuális elvárásoknak történő megfelelése, ezekre hamarosan részletesen is kitérek.

Az elkövetkezendő pár bekezdésben a GuruStudio tapasztalatain alapuló tudást szeretném megosztani Önökkel, azért, hogy ha hozzánk vagy bármely más céghez fordulnak szórólap, plakát, hirdetés, banner, reklám megtervezése céljából, akkor ezekkel az információkkal jó, ha mint megrendelő tisztában van.

A marketing szempontok

Egy hirdetés vagy szórólap jó, ha tartalmazza az alábbi marketing elemeket a cél beteljesítés érdekében:

  • Kell egy fotó vagy grafika/ábra/illusztráció, amely által a potenciális vásárlója magára ismer. Ha ránéz, akkor tudni fogja, hogy ez neki szól!

 

  • Kell egy probléma, ami az adott célcsoportra vonatkozik, amellyel gyakran szembesül a leendő vásárlónk.

 

  • A probléma nem állhat magában, kell a megoldást is szerepeltetni. Ez az ígéret, amit cégünk, szolgáltatásunk, termékünk kínál. Ami a problémára a gyógyír!

 

  • Az ígéret kifejtése, részletezése – ez a következő szükséges elem. Itt lehet felsorolni azokat az érveket, amiért érdemes választani a szóban forgó ajánlatot, ezzel tudjuk meggyőzni a szemlélőt, ha még az első szakaszban nem sikerült.

 

  • Fontos, hogy az ígéret kifejtésekor vagy a felület más részén meg kell jelenítsük a konkrét terméket, szolgáltatást és a végén lezárásként egy utasítást. Az utasítás a konverziós pont, amikor is megmondjuk, hogy hívjon, írjon, jöjjön, látogasson, vegyen stb.

Ez egy klasszikus hirdetési koncepció a kis- és közepes méretű vállalkozások számára, ebben nagyon sok a mozgástér és sok minden meghatározza a felépítését, szerkezetét (arculat, célcsoport, termék/szolgáltatás jellege stb.) de ezek az elemek szükségesek bele.

A következő cikkünkben a vizuális elvárásokról fogok írni, ez legalább ugyanolyan fontos, mint a fent felsoroltak.

Remélem sokat segítettem azoknak, akik vállalkozásuknak szórólapot vagy hirdetést szeretnének készíttetni.

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk

Oszd meg vagy nyomj egy like-ot: