Szórólap tervezés

Milyen a jó szórólap?

Egy szórólap vagy plakát megtervezése nem csak képek, szövegek egy rajzlapra helyezéséről, elrendezéséről szól. Ettől jóval több, tudatos, átgondolt, egy cél érdekében történő tudatos tervezést jelent. Egy eszköz, aminek célja van, ami lehet egy telefonhívás, egy online regisztráció elérése vagy egy fizikai boltban történő vásárlás stb.

Két fő szempontnak kell megfelelnie a mi olvasatunkban. Az egyik, a marketing alapú szempontok teljesülése, a másik pedig a vizuális elvárásoknak történő megfelelése, ezekre hamarosan részletesen is kitérek.

Az elkövetkezendő pár bekezdésben a GuruStudio tapasztalatain alapuló tudást szeretném megosztani Önökkel, azért, hogy ha hozzánk vagy bármely más céghez fordulnak szórólap, plakát, hirdetés, banner, reklám anyag megtervezése céljából, akkor ezekkel az információkkal jó, ha mint megrendelő tisztában van.

A marketing szempontok

Egy hirdetés vagy szórólap jó, ha tartalmazza az alábbi marketing elemeket a kívánt cél elérése érdekében:

  1. Kell egy fotó vagy grafika/ábra/illusztráció, amely által a potenciális vásárlója magára ismer. Ha ránéz, akkor tudni fogja, hogy ez neki szól!
  2. Kell egy probléma, ami az adott célcsoportra vonatkozik, amellyel gyakran szembesül a leendő vásárlónk.
  3. A probléma nem állhat önmagában, szükséges a megoldást is szerepeltetni. Ez az ígéret, amit cégünk, szolgáltatásunk, termékünk kínál. Ami a problémára a gyógyír!
  4. Az ígéret kifejtése, részletezése – ez a következő szükséges elem. Itt lehet felsorolni azokat az érveket, amiért érdemes választani a szóban forgó ajánlatot, ezzel tudjuk meggyőzni a szemlélőt, ha még ez a reklám anyagunk első szakaszában nem sikerült.
  5. Fontos, hogy az ígéret kifejtésénél vagy a felület más részén meg kell jelenítsük a konkrét terméket, szolgáltatást és a végén lezárásként egy „utasítás”-t is adjunk. Az utasítás a lényege az, hogy megmondjuk mit csináljon ha felismerte, hogy neki erre a termékre/szolgáltatásra van szüksége: hívjon, írjon, jöjjön, látogasson, vásároljon stb.

Ez egy klasszikus hirdetési koncepció a kis- és közepes méretű vállalkozások számára, ebben nagyon sok a mozgástér és sok minden meghatározza a felépítését, szerkezetét (arculat, célcsoport, termék/szolgáltatás jellege stb.) de ezeket az elemeket szükséges beletervezni a cél elérése érdekében.

A következő cikkünkben a vizuális elvárásokról fogok írni, ez legalább ugyanolyan fontos, mint a fent felsoroltak.

Remélem sokat segítettem azoknak, akik vállalkozásuknak szórólapot vagy hirdetést szeretnének készíttetni.

Oszd meg vagy nyomj egy like-ot:

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk

Oszd meg vagy nyomj egy like-ot: