Miért fontos az egyedi céges arculat?

Amikor az emberek kapcsolatba kerülnek egy márkával, céggel, a szemük elé tárul a cég arca. Mit látnak? Az attól függ, hogy honnan érkeznek. A weboldalon az arculati grafika, az irodában a recepció a titkárnővel, a hirdetőtáblán egy kép a márkalogóval. Hogy mennyire profi a grafika, milyen bájosan mosolyog a titkárnő, milyen a recepció berendezése, mennyire figyelemfelkeltő a plakát, mennyire ütős a logó, máris megalapozza potenciális érdeklődőink előítéleteit.

Ugye nem lenne jó már a kezdeteknél elbukni? A mai világ legfontosabb területe az online világ, ahol a megjelenés elsődleges. A verseny a legtöbb területen hatalmas, ezért alapvető fontosságú kitűnni, előtérben maradni és a kínálatunkat, üzenetünket sikeresen kommunikálni. Hogy juthatunk el könnyen célcsoportunk tagjaihoz? Hogy megragadjuk őket a látvánnyal, mert csak ezután nézi meg a kínálatot.

Tegyük fel, hogy túl vagyunk az arculattervezésen, használjuk a megalkotott arculati elemeket a médiában, a névjegyeken, levélpapíron és egyéb arculat- és reklámhordozókon. Valami mégsem működik: a hasonló terméket, szolgáltatást nyújtó konkurenciát sokkal többen keresik. Valószínűleg ez nem véletlen. Ilyenkor több oldalról vizsgálódunk, elemzéseket végzünk, hirdetünk, de az arculat fontosságával biztos tisztában vagyunk? Megkérdőjelezzük sikerességét? Bizony gyakran ez az első kulcsfontosságú kérdés lehet.

Képzeljük csak bele magunkat vásárlóink helyzetébe. Ők nem minket keresnek, hanem szolgáltatásainkat, termékeinket vadásszák és a legjobbat akarják megkapni. Hogy szerintük mi a legjobb? Leginkább ők sem tudják, de az internet képi világában folyamatos ingerek érik őket és arra alapoznak. Tudattalanul, de a pillanat tört része alatt megszületik ítéletük: ez egy profi, megbízható hely, ez jó lesz nekem. Így az online világban egy ütős arculattal valószínűleg hamar ránk találnak.

Aztán befogadják üzenetünket, olvasgatják ajánlatainkat, hasonlítgatnak. A kínálatot érteni, átlátni akarják, lehetőleg minél hamarabb. Mi segít ebben? Egy grafikailag jól szerkesztett oldal érthetővé, átláthatóvá teszi számukra vállalkozásunk ajánlatát, felhívja figyelmüket a lényegre, sőt bevonzza, meggyőzi, behálózza őket. És nem engedi továbblépni, hanem a kíváncsiságukat felkeltve tovább navigál.

Egy profi arculatterv minden alapot megad a márka érvényesítéséhez, eladhatóságához és a sikerhez. Viszont mielőtt felkeressük az arculattervezéssel a megfelelő céget, lenne még egy feladatunk: találjuk ki, hogy mit is akarunk közvetíteni a nagyvilágnak. Ezután indulhat is a kreatív, alkotó szemléletű, várhatóan nagy sikert hozó arculattervezési munka.

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk