A jó céglogó előnyei

A logó készítés feladata több okból kerülhet elő. A legjellemzőbb, amikor egy új brand készül, megszületik egy cég. Másik jellemző ok, amikor egy gyengén működő, avagy stagnáló vállalkozás új lendületet vesz és sorra veszi azokat a lehetőségeket, amivel erősödhet, kiemelkedhet konkurensei közül. 

A feladatok ilyenkor sokrétűek, a költségek is magasra rúgnak, így jogosan merül fel a kérdés, mi az amin lehetne spórolni egy kicsit. A logó készítés is többféleképpen megoldható, nyilván minden projektben sorra veszik a lehetőségeket. Ajánlják magukat a logó készítő programok és számtalan vonzó lehetőséget kínálnak arra, hogy a lehető legolcsóbban és legegyszerűbben kipipáljuk ezt a feladatot. Biztos, hogy ez a cél? Valóban megéri a logó tervezés, kivitelezés költségeiből lefaragni? 

A tökéletesen kivitelezett egyedi, céges logó olyan üzleti érték, ami az igazi sikert megalapozhatja. Hordozza a cég üzenetét, úgy hat a kívánt célcsoportra, ahogy kell, illetve forma és színvilágában pontosan ahhoz a céghez illeszkedik, amelyiknek készült. Emellett egyszerű, letisztult, időtálló és rugalmas.
A logó tervezés igazi kreatív alkotómunka, melynek minden apró mozaikdarabkája az adott céget formázza. A logó készítés pedig nem egy ábra, hanem egy komplex, minden felületen jól alkalmazható, többféle megjelenésre lehetőséget nyújtó alkotás. Mindezt figyelembe véve vajon megvalósítható -e egy valóban erős céglogó grafikai hozzáértés nélkül, általános sablonokkal teli program használatával? 

Lássuk csak, milyen előnyöket hordoz egy profi grafikus által készített, megfelelően egyénre szabott céglogó:

  • A profi céges logó vonzó, csalogató grafikai üzenet, ami a kívánt célcsoport nyelvén szól. 

Minden terméknek, szolgáltatásnak meghatározható a célcsoportja, amely kisebb-nagyobb szelete az embereknek. Itt meghatározható egy tevékenység, szükséglet, akár egy hobbi, ami miatt érdeklődnek az adott vállalkozás iránt. A jellemző jegyek, mint például életkor, nem, stílus, élethelyzet körvonalaz egy stílus, egy formát, aminek sokféle üzenete lehet. Például üzenhet tisztaságot a háziasszonyoknak, lendületet a sportolóknak, megbízhatóságot a cégvezetőknek egy-egy megjelenés, forma. És nem csak üzenhet, hanem üzennie is kell, hiszen ez a funkciója, sőt, a célcsoport nyelvén kell kommunikálnia, egy bizonyos stílust kell képviselnie, hogy felfigyeljenek rá. 

  • A profi céges logóra felfigyelnek, megjegyzik, ami vevőket és bevételt szerez. 

A konkurenciából kiemelkedni nem kis feladat, külön stratégiát igényel, hogy pont ránk figyeljenek fel. Nyilván minden vállalkozás könnyen felsorolhatja azokat az előnyöket, amiért megéri pont őket választani. Viszont nem biztos, hogy ez előnyeit észreveszik, megtalálják őt, felfigyelnek rá. Egy jó logó jelzi, hogy az adott brand itt van, figyelmet ébreszt, érdeklődést kell, minőséget sugároz.

  • A profi céges logó olyan komplett megoldás, amit többféle formátumban, elhelyezésben, színhatásban használhatsz és nem kell megújítani.

A céglogó több helyre kerül majd fel és az adott tárgyak, felületek, helyek között hatalmas méret, szín, anyag, használati különbség lesz. Fontos, hogy az elkészült logó sokoldalúan alkalmazható, rugalmasan használható legyen. Így nem keletkezik újratervezési többlet költség, ha egy újonnan létrehozott felületre kell elhelyezni. Fontos, hogy a logó tervezés mellőzze az aktuális trendeket, hiszen a cég életét végig kell kísérnie és nem avulhat el. Az időtállóság nem csak előny, hanem feltétel is, hiszen egy befutott brand örök darab, amit a befuttatott, megszokott logó jelez.

Kiemelt cikkek

Referenciák

Érvek mellettünk