Weblap újratervezés

7 lépés weblapunk sikeres újratervezéséhez

 

A weboldalunk kulcsfontosságú marketing eszköz a digitális korban, ezért sem szabad elhamarkodottan döntenünk, ha annak átalakításáról van szó. Mielőtt meghozzuk ezt a döntést, érdemes jól átgondolnunk, hogy tényleg szükségünk van-e rá.

Ha belevágunk weboldalunk újratervezésébe, elsősorban nem esztétikai változtatásokban kell gondolkoznunk. Az újratervezéssel összességében a felhasználói élmény javítására érdemes fókuszálnunk, amely így kiszolgálja az üzleti igényeinket.

Tehát a cél az, hogy weboldalunkon arra vezessük a látogatóinkat amerre mi szeretnénk.
A legfőbb motivációnk a weboldalunk átalakításra a teljesítmény javítása kell, hogy legyen. Ha oldalunk esztétikailag rendben is van, nem feltétlenül hatásos, ha nem elégíti ki az üzleti igényeinket vagyis nem termel profitot. Egy honlap legalább annyira kell, hogy funkcionálisan jól működjön, mint amennyire grafikailag és esztétikailag.

Az alábbi útmutatóval segítünk meghatározni, hogy:

  1. tényleg szüksége van-e weboldala átalakításra
  2. hogyan valósítsuk meg az átalakítási terveinket

1. Céljaink meghatározása

Minden átalakítás első lépése, hogy alaposan átgondoljuk mi a célunk az megújuló weblapunkkal. Ez nem csak központosítja az erőfeszítéseinket, de segít meghatározni, hogy valóban szükségünk van-e erre az átalakításra. Az olyan érvek, mint „meguntam a régi design-t” vagy „csak mert a versenytársaink is ezt csinálják” nem feltétlenül a jó indokok.

planning2
Kép forrása

Mielőtt a tervezés következő fázisába lépnénk, érdemes írnunk egy listát, ahol összeszedjük azokat a konkrét céljainkat, amiket el szeretnénk érni az átalakítással. Ezek közé a célok közé tartozhat az oldal látogatottságának növelése, a „lepattanó” látogatók (akik a kezdőoldal megtekintése után azonnal elnavigálnak) számának csökkentése stb.

2. Eszközeink megőrzése

Ha weboldalunk már egy jó ideje üzemel, már valószínűleg megvannak a jól bevált eszközeink, amiket meg szeretnénk tartani. Például bizonyos tartalom, kulcsszavak, inbound links (saját oldalra mutató linkek) és konverziós eszközök. Nyilvánvalóan nem szeretnénk, hogy ezek elvesszenek az átalakítás során, ezért fontos, hogy ezeket megóvjuk.

Thin line flat design of online business analytics marketing strategy analysis search optimization statistics information research. Modern vector illustration concept isolated on white background.
Kép forrása

Kezdjük azzal, hogy végig nézzük weboldalunk főoldalát és minden aloldalt, hogy leltárba vegyünk minden megtartani kívánt elemet, amit szükségesnek érzünk. Az alábbi kérdések segítségünkre lehetnek ezek megtalálásában:
Melyik aloldalunk a legnépszerűbb?
Hány saját oldalunkra mutató linkünk (inbound link) van?

3. A főoldal optimalizálása

Főoldalunk újratervezésére érdemes külön figyelmet fordítanunk, mivel ez az első felület amivel a látogató/potenciális vásárló találkozik, amikor márkánk iránt érdeklődik.

bad-vs-good-7steps
Kép forrása

A leggyakoribb főoldali hiba, amit elkövetethetünk, hogy túl sok információval árasztjuk el azt. A sikeres főoldal kulcsa a design egyszerűsége – minél több a tartalom, annál nehezebb a látogatónak kiigazodnia oldalunkon. Weblapunkat kereső optimalizálás szempontjából hatékonnyá tehetjük kulcsszavak használatával is.

4. Az oldal tartalma

A fogyasztók és a keresők (keresőmotorok, pl: Google) is szeretik a friss tartalmat, ezért nagyon fontos, hogy az átalakítási tervünknek legyen egy tartalmat célzó része is.

seo-icon-1-300x285-7-step
Kép forrása

Sok különböző típusú tartalom létezik, amiket tartalomfeltöltés céljából közzétehetünk weboldalunkon, úgy mint eBook-ok, nyomdai anyagok, videók vagy képek. A legegyszerűbb és leghatásosabb azonban egy céges blog, ami akár 55%-kal is megnövelheti oldalunk látogatottságát.

Hogy kihozzuk a maximumot a blogunkból, annak rendezettnek és könnyen áttekinthetőnek kell lennie, amit legegyszerűbben egy szerkeszthető naptárral érhetünk el.  Érdemes összegyűjtenünk a kreatív témaötleteinket, rendezni a kulcsszavakat, optimalizálni az oldal tartalmát a keresőmotorokhoz és megosztani a tartalmat a közösségi médián keresztül is. Így érzékelhetjük majd leginkább a blogolás erejét.

5. Konverzió

Az átalakítás során érdemes átgondolnunk, hogyan javíthatnánk a konveriós arányokon. Konverzió alatt bármely olyan a látogató által megtett lépést értjük, amitől ő egyre közelebb kerül, hogy vásárló/ügyfél váljon belőle. Ezt elsősorban landing page-k és akció gombok használatával érhetjük el.
do-it-yourself-740x224-7-step
Kép forrása

Akció gomboknak nevezzük azokat a gombokat, amik a látogatókat egy bizonyos cselekedetre ösztönzik. Minden egyes aloldalunkon érdemes legalább egy ilyen akció gombot elhelyezni, amely természetesen releváns is az adott oldal tartalmával.

Az akció gombokra kattintva jutunk el a landing page-kre. Ezeken az aloldalakon olyan űrlapok fogadják a látogatót, amiket kitöltve hozzáférhet az akció gomb által kínált szolgáltatáshoz. Ez által a folyamat által válnak az anonim látogatókból potenciális vásárlók vagy ügyfelek.

6. Reszponzivitás

Weboldalunk átalakítása egy kiváló lehetőség a mobil nézetre való optimalizálásra. Az okostelefont használók egyre gyakrabban keresik fel a weboldalakat telefonjaikon és ha oldalunk nincs mobil nézetre optimalizálva, cégünk számos ügyféltől eshet el.

responsive_web_design_0-7-steps
Kép forrása

A legjobb optimalizációs megoldás a reszponzív webdesign. Ez azt jelenti, hogy nekünk csak egy webdesign-t kell létrehozni és ezt bármilyen eszközön nyitjuk meg, weboldalunk tökéletesen igazodik a megjelenítő eszközhöz. Vannak akik úgy döntenek, hogy egy külön mobilra szabott oldalt vagy applikációt készítettnek, azonban a reszponzív design a legjobb megoldás mind anyagi, mind egységesség és kezelhetőség szempontjából is.

7. A hatékonyság mérése

Hand kreuzt fünf Bewertungssterne an auf Tafel mit Kreide
Kép forrása

Hogy biztosan tudjuk, hogy weboldalunk átalakítása sikeres volt, mérhetjük annak hatékonyságát. Annak érdekében, hogy ezt meghatározzuk az alábbi szempontokra érdemes odafigyelnünk:
1. látogatók:
Mennyien látogatják a weboldalt?
Honnan keresik fel weboldalunkat?
2. potenciális vásárlók
Hány látogatóból lett potenciális vásárló?
Mi keltette fel az érdeklődésüket?
3. értékesítés
Hány érdeklődés vezetett eladáshoz?

A mutatók nyomon követésével mérhetjük, hogy elértük e céljainkat, amit az újratervezés előtt kitűztünk magunknak. Ne feledjük, hogy egy weboldal átalakítása egy többlépcsős folyamat és az apró változtatások során időt kell adnunk az átalakításnak, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Hogy ez meg is valósuljon, folyamatosan figyelemmel kell követnünk weboldalunk erősségeit és gyengeségeit is.

 

Comments are closed