Webáruház készítés

Webáruház készítés

 

Tudástár, honlapkészítés

A sikeres webáruház design 10 alapelve

A webáruházak sikeressége függ a jól megalapozott stratégiától, amit kombinálunk az esztétikával, használhatósággal, a helyes struktúrával és elrendezéssel. Amikor ezek a tartópillérek jól támogatják egymást, ill. összhangban vannak a hibátlan webfejlesztéssel és az alapos keresőoptimalizálással (SEO), akkor a webáruház elérheti a legmagasabb konverziót (egy mutató, ami az egy adott időszakra eső vásárlók számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya).

És most lássuk a 10 alapelvet, amely hozzásegít a sikeres webáruház készítéséhez.

 

1.     Ismerd meg márkádat!

 

Meg tudnád mondani 10 másodperc alatt, hogy a webáruházad mit árusít, ill. milyen szolgáltatást nyújt? Ugyanezt mondanák az alkalmazottaid és a vásárlóid is? Ha nem, akkor szükséged van arra, hogy tudatosítsd a márkád/termékedvalós helyzetét a piacon.

Profi weboldal készítés

Kavai Webáruház készítése

Amint erről megbizonyosodtál, akkor pedig lépéseket kell tenned a vágyott pozíció megszerzésére. Például megtervezzük a brand-hez illő színeket, tipográfiát, stílust, kiegészítő elemeket, egységbe hozzuk a megjelenést. Ha már ezek az alapok megvannak és elégedett vagy velük, akkor minden rendben, mehetünk tovább!

 

2.     Ismerd meg vásárlóidat!

 

Kik vásárolják a termékeidet? Eléred-e a potenciális vásárlókat? Ha eléred, akkor milyen arányban? Kevésbé? Tömegesen? Növelni szeretnéd ezeket a számokat?Állapítsd meg, ki a célcsoportod, hány évesek és ezek figyelembe vételével győződj meg arról, hogy a design stratégiád megfelelő-e ennek a korosztálynak, komfortosan érzik-e magukat a webáruházi felületen. Ez az első lépés a bizalmi faktor építéséhez. Összehasonlítva egy utcai üzletet egy webshoppal, az a nagy különbség, hogy a webshopban nincs eladó, aki végigkíséri a vásárlót a termék kiválasztásától, a fizetésen át a távozásig.

Ezért is nagyon fontos megérteni célcsoportodat és a számukra olyan designt alkotni, amely a megbízhatóságot tükrözi.

 

3.     Fókuszban a használhatóság!

 

A webáruházi felületen a vásárlót irányítani egy külön tudomány. Ez nem azt jelenti, hogy ehhez külön diploma kell vagy egy olyan szakember szükséges hozzá, aki éveken át kutatta ezt a területet, hanem inkább alaposan és körültekintően kell a stratégiát kidolgozni. Ajánlatos a termékeidet értelemszerűen kategóriákba és alkategóriákba csoportosítani. A termékeidet érdemes szintén átlátható szerkezetben „tálalni” és címkékkel ellátni a könnyebb felismerés érdekében.

 

4.     Mutass „utat” a felhasználóknak

 

A potenciális vásárlókat nem fogjuk elijeszteni azzal, hogy kattintania kell egy újabb linkre, amíg úgy érzi, hogy ez a lépés számára érdekes információkat nyújt a vásárlással kapcsolatban, és közelebb viszi céljához. Mivel a konverziók nem feltétlenül a webáruház főoldalán történnek, adnunk kell a látogatóknak egy könnyen követhető utat, amely mentén egyszerűen megvalósíthatják a vásárlást. Az átlátható és egyszerű menürendszer egyike az említett jó „utaknak”.

Webshop készítés cégeknek

További ajánlott csatornák a látogatók elérésére és támogatására:

  • „calltoaction” elemek (felszólítás cselekvésre), amellyel ösztönözhetjük a látogatót vásárlásra, kapcsolat felvételre, feliratkozásra stb.
  • jól elhelyezett keresőblokk
  • releváns és egységes megjelenésű ikonok használata, amelyek a funkciójuk betöltése mellett kiváló vizuális élménnyel szolgálnak.

 

5.     Megfelelően működő elemek

 

Győződj meg arról, hogy a webshopod megfelelően működik-e. A felhasználók nem egy rejtvény megoldására, vagy váratlan elemek és funkciók halmazára vágynak, hanem a vásárlás élményével szeretnének gazdagodni. Ha valami úgy néz ki, mint egy hivatkozás (gomb, link, menüpont), akkor az legyen is az. Ha nem így van a weboldaladon, akkor módosítsd!A kurzor mozgására ne reagáljon egy elem, ha az nem kattintható. A vásárlók gyorsan levonják a konklúziót, ha egy dolog nem működik rendesen, és a bizalom kezd meginogni. A designnak és a funkciónak törekednie kell arra, hogy megakadályozza a vásárlók zavarát, és minimalizálja a bizalomvesztés lehetőségét.

 

6.     Használd az újabb technológiát

 

A felhasználók bizonyos százaléka még mindig régi és elavult böngészőket, operációs rendszereket használ. Ez nem azt jelenti, hogy a webshopunkat erre a célcsoportra is kell hegyeznünk. De nem is azt, hogy csak a legkorszerűbb gépeket és böngészőket támogassa a weboldalunk. Tény, hogy minden webáruházat üzemeltető cégnek az a célja, hogy bevételt növeljen és konverziót generáljon. Sok dolgot tehetünk annak érdekében, hogy ezeket a számokat növeljük (az előző 5 pontban már jó néhányat taglaltunk) és sok olyan tényező van, amivel megakadályozhatjuk ezen számok csökkenését. Elképzelhető, hogy a költségvetésünk nem engedi meg, hogy 100%-ban reszponzívwebáruházat hozzunk létre, de arra is ügyelnünk kell, hogy az oldalunk tartalmát a lehető legtöbb készüléken érthetően, átláthatóan jelenítsük meg, elkerülve a temérdek fejlesztési időt.

  • Kerülnünk kell a flash-t. Nem csak nehézkes a használata, plugin szükséges a megjelenítésükhöz, ráadásul az Apple eszközök sem támogatják.
  • Kerüljük el a trendek követését. Több szempontból is. Az egyik az, hogy jövőre már más lesz a divat, így a webáruházunkat is újítanunk kell, ha hódolunk az aktuális megoldásoknak. Ilyen pl. a most divatos parallax (görgetős) stílus, ami látványos, de nem javítja a felhasználói élményt és a konverziót. Az a tapasztalat, hogy most a 30+ korosztály a hagyományos oldal stílust kedveli a leginkább. Javaslom, hogy legyen időtálló a design.
  • A kódolás minél egyszerűbb legyen. Az egyik legjobb vásárlási élményt és termékeladást fokozó „adalékanyag” a gyors betöltődés!

 

7.     Tanuljuk el a keresést a Google-től!

 

Igaz, hogy a keresési funkció nagyon fontos. A webáruházad designjának tartalmaznia kell egy jól elhelyezett és jól működő keresőt. Nagyon sokat vizsgáltuk a keresők működését, kutattuk, hogy milyen a „jó kereső” és arra az álláspontra jutottunk, hogy ez nagyon fontos elem, nem lehet sosem mellőzni. A felhasználókat elemezve, kérdezve egyre átfogóbb képet kapunk arról, hogy mire van igényük, és mi azokat miképpen fogalmazzuk meg vizuálisan és funkcionálisan a layoutban.

 

8.     A legfontosabb: teremts összhangot!

 

A következetes elrendezés elengedhetetlen a sikerhez. Természetesen egy CMS rendszerben (WooCommerce, OsCommerce, Magento) ezt viszonylag könnyű megtartani. A fejléc, lábléc, tartalom „háló” minden oldalon megegyezik, de így lehet jól kezelni a sok stílus elemet esztétikusan. Például a szövegek megjelenítése egységes tipográfiai alapokon nyugszik. A színhasználat: szintén egységes szabályrendszert hozzunk létre erre is. A fotók színvilága, az egyéb grafikai elemek színtónusa, a gombok színe fontos, hogy kövesse az oldal stílusát és az arculatot. Következetes legyen. Mi a Gurugrafiknál, a logóra és az egyéb brand elemek stílusára építjük az oldal designt. Így lesz egységes és harmonikus a megjelenés. A call-to-action elemeknek is szükséges betartaniuk a színek, méretek és stílusok szigorú hierarchiáját az egész webáruházi felületen -nem kihagyva az admin és a check-outfázisok layoutját sem.

 

9.     A kevesebb olykor több elve

 

Senki sem szereti, ha a tartalom túlzsúfolt, nyomasztó érzést és átláthatatlanságot kelt a szemlélőben. Ne érezzünk késztetést arra, hogy miden lehetséges teret töltsünk meg információval, képpel vagy menüponttal. Én személy szerint jobb szeretem a kicsit szellősebb oldalakat, ahol a termékek között van tér, és az egyes rovatokat léniákkal és bő távolságokkal választjuk el egymástól. A látogató is komfortosabban érzi magát egy ilyen helyen, és ennek a velejárója, hogy könnyebben is megtalálhatja az általa áhított terméket, vagy könnyebben tud navigálni az oldalon.

 

10.     Call-to-action (CTA)

 

Egy egész témát szánhatnánk arra, hogy hangsúlyozzuk a CTA elemek fontosságát (talán a „felszólítás cselekvésre” a legmegfelelőbb magyar elnevezés erre).

Minden esetre egy bölcsességet szeretnénk megosztani veletek:Hogy fenntartsd a folyamatos érdeklődők számát az oldaladon, ügyelj a fogalmazásra. Pl. az egyik legerősebb cselekvésre ösztönző gombon a „FELIRATKOZÁS” szó helyett használd inkább azt, hogy: „ÍRJON NEKÜNK MOST!”. Figyeld meg, hogy működik!

 

Összefoglalva megállapíthatjuk, hogy nincs igazán sikeres és hatékony weboldal alapos tervezés és kutatás nélkül. Igyekeztem minél érthetőbben megfogalmazni a fenti 10 alapelvet azok számára is, akik éppen most szeretnének webáruház nyitásba fogni és nem volt még komolyabb tapasztalatuk a webes világgal. Aki a fentieket elolvasta és megértette, annak számára biztos, hogy tisztává vált, milyen fontos és elengedhetetlen a sikeres webáruházhoz ezeket a dolgokat figyelembe venni már a kezdetekkor, hogy aztán minél nagyobb konverziót érjünk el és lehető a legnagyobb profitot könyveljük el magunknak.

 

 

Comments are closed