Logótervezés

Logótervezés

 

Tudástár logótervezés, weboldalkészítés témában

 

Mitől lesz hatékony a logód? 5+1 irányelv, hogy elérd a célcsoportod!

Az alábbiakban összefoglalom a legfontosabb szempontokat, amik alapján a logód célba talál:

1. Egyszerűség

Egyedi céges logók tervezése A kevesebb néha több. Azok a logók, amelyek túl vannak tervezve, túl díszesek, azok kevésbé rugalmasak, ezáltal sokkal korlátozottabb a felhasználási területük. Ha megtartjuk a logó egyszerűségét, letisztultságát, akkor sokkal jobban értelmezhető lesz a szemlélő – a leendő vásárló/ügyfél/üzleti partner – számára.

A mi módszerünk, hogy egyedi koncepciót hozunk létre, amit aztán teljesen lecsupaszítunk a legegyszerűbb formákig, mindaddig, amíg még megőrzi a hatását, a mondanivalóját.

2. Megjegyezhetőség

Ütős céges logók tervezése Egy logó megjegyezhetőségéhez több feltételnek is teljesülnie kell: az egyik az egyszerűség, a másik pedig, hogy releváns, találó legyen a szemlélő számára. Sugároznia kell azt a belső tartalmat, amiért létrejött. A dizájnnak elég egyszerűnek kell lennie ahhoz, hogy a néző fel tudja idézni emlékezetből.

A grafikai elemek, betűk harmonikus kompozíciójának pedig a célcsoporttal egy hullámhosszon kell lennie. Nagyon fontos, hogy a néző be tudja fogadni azt, amit lát.

 

3. Időtállóság

Időtálló céges logókHa azt szeretnéd, hogy a céged logója kiállja az idők próbáját, akkor időtállónak kell lennie. Egy nagyszerű logónak nagyszerűnek kell lennie 10-20 év múlva is. A logó újratervezés is lehet egy megfontolandó megoldás, de az üzleti életben ez sok esetben nem kivitelezhető, és az sem jó, ha ez a lépés rendszeressé válik. Hosszútávon érdemes gondolkodni a céges logók tervezésekor.

Ha időtálló céges logókat tervezünk, akkor kiküszöböljük az aktuális trendeket és az egyéb szükségtelen hatásokat.

 

4. Sokoldalúság/rugalmasság

Gurugrafik logótervek

 
A logónak rugalmasan méretezhetőnek kell lennie. Egy névjegykártyán, plakáton, de akár egy épülethálón is ugyanolyan tökéletes minőségben kell megjelennie. Általában több színből épül fel egy logó, de fekete-fehérben vagy inverzben is meg kell állnia a helyét.

Egy hatékony logónak mindenféle médiában működnie kell. A webes felületeken át a nyomtatott médiáig. Hogy megbizonyosodjunk a logó rugalmasságáról, több szintű használatáról, először fekete-fehérben kezdjük el tervezni. Itt kiütközhetnek azok a hibák, amelyek miatt esetleg színesen elveszítheti a tartalmát vagy üzenetét.
Az általunk tervezett logók minden esetben vektoros formátumban készülnek és kerülnek átadásra. Ez biztosítja azt, hogy a céges logó, a vállalat szimbóluma bármilyen méretre korlátlanul, minőségromlás nélkül nagyítható.

 
5. Relevancia

Hatékony logótervezés

Megérteni a célcsoportunkat, a leendő klienseinket, szerves alkotóeleme a hatékony logótervezésnek. Tudni, hogy mit vár el a célcsoport, az fogja megszabni, hogy milyen betűtípust, színeket, járulékos grafikai elemeket használjunk. Értelemszerűen nem fogunk egy játéküzletnek ugyanolyan logót tervezni, mint egy autószerelő műhelynek.

Természetesen jóval árnyaltabb a logó tervezés folyamata, mint a fent leírt 5 irányelv. Viszont az biztos, hogy ha szeretnénk egy hatásos logót kreálni, akkor ragaszkodnunk kell ezekhez az alapelvekhez.

 
+1. Tudatosság

 

Profi weboldal készítés, grafikai tervezés

A Tudatosságot a GuruStudio-nál arra értjük, amikor a grafikus egy olyan belső nyugalomban, egyfajta befogadó állapotban kezd neki a tervezéshez, – ami természetesen végigkíséri az egész folyamatot -, aminek köszönhetően szabadon áramlik a kreatív teremtő energia. Nincs benne erőlködés vagy feszültség. A forma úgy nyilvánul meg, hogy a lehető legszabadabban fejezze ki azt, amiért létrejött. Mindemellett szem előtt tartva a hatékony logó ismérveit. Tehát ezek a céges logók, melyek a kezünk alól kikerülnek, mind egyedi, átgondolt, tudatosan tervezett és a célcsoportra fókuszált alkotások.
 

 

Comments are closed